Oyun grafikleri hakkında görüşlerim

Bir soruyla başlayayım. 3 boyutlu dijital teknoloji nerelerde kullanılır ? Filmler, videolar, oyunlar, artırılmış gerçeklik platformları… Teknoloji ne kadar gerçeğe yaklaşırsa, gerçeğin ayırt edilmesi o derece zorlaşıyor. Bunu farketmek için çok uzun geçmişe bakmaya gerek de yok. Sadece 15-20 yıl geriye bakıldığında ve günümüzle karşılaştırıldığında inanılmaz bir ivmeyle gelişen sektörü göremeyen gözlerle bile farketmek mümkün.

Çok çok basit bir örnek. Video oyunları. Hatırlıyorum, NFS 2’yi oynadığım zaman “offf bu ne abi!” deyişimi, hayran hayran oynayış, izleyiş. Aslında tüm oyunu toplasan boyutu şimdiki NFS serilerinde 1 araba modellemesinin boyutunu geçemez. Son yıllarda inanılmaz bir çalışmayla geliştirilen motorlar (grafik motorlarından bahsediyorum) sanalı gerçeğe o kadar yaklaştırdı ki çoğu zaman insan ayırt etmekte zorlanıyor.

Filmlerde ve özellikle reklamlarda gördüğümüz bir çok sahne 3 boyutlu grafik teknolojisiyle şekillendiriliyor.

Buradan virajı alıyoruz ve asıl konumuza grafik motorlarına dönüyoruz. Bu zamana kadar çok tasarım aşaması izledim ve beni en çok etkileyen Frostbite 3 olmuştu öyle de devam ediyordu. Taa kiiiiiii Unreal Engine 4‘ü görene kadar.

Bir grafik motorunun oyuncuya sunması gereken temel özellikler vardır. Benim için ise önem sırası şudur,

  1. Ambiyans / Atmosfer
  2. Düşük sistem gereksinimi

İlk seçenekten yola çıkarak bakalım.

Oyunun, oyuncular tarafından beğenilmesini iki ana faktör belirler. Oyun yapımcıları da inat mıdır nedir bu ikisini bir araya getirmemek için diretip dururlar. Nedir peki bahsi geçen faktörler ? Oynanabilirlik ve grafik.

Yine kendi içlerinde düzinelerce alt başlık halinde sıralayabilirsiniz, oynayış ve grafiği. Ben “oynanabilirlik” taraftarıyım ama grafik beklentilerinin saçma olduğunu tabii ki savunmuyorum. Ama benim için “senaryo, mekanikler, akıcılık” daha önemli. İşin bu kısmı genel olarak oyunun popülaritesini etkileyen başlıklar.

Konumuz ise, grafikler.

Ambiyans dedik. Oyun, atmosfer olarak sizi kendi içerisine çekebilmeli. Işıklandırmalar, parçacık efektleri, yansımalar vesaire diğer kaplama özellikleriyle oyunda olduğunuzu unutup verilmek isteneni zorlanmadan alabilmelisiniz. Bana göre atmosfer grafiğin ilk vazgeçilmezidir bu yüzden de ilk sıraya koydum.

İkinci sıraya ise düşük sistem gereksinimini koyuyorum. Çünkü genel olarak oyun sektörüne baktığınızda bir önceki nesilden çok da farklı olmayan grafikleri iki kat artırılmış minimum sistem gereksinimiyle sunan oyunlar var. Bir çok sebebi olabilir. En önemlilerinden biri ise grafik motoru ve optimizasyon sorunları. Görüşüm (tüketim hızını da göz önünde bulundurarak) bugünün ortalama bir bilgisayarının önümüzdeki 5-6 yılın oyunlarını grafiklerden çok da feragat etmeden oynatabilmesi yönünde. Ama maalesef geçen yıl topladığınız bilgisayarın, gelecek sene ki oyunu 15 fps de oynatacak olması bir gerçek.

Kenan CANOL

Google sayfama göz atabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir